اقتصاد جهان بدون نفت فلج خواهد شد | ,به نقل قول مهندسین ساختمانی: ،این مقاله در مورد مصالح مدرن و نوین عمرانی و ساختمانی می باشد .

 

اقتصاد جهان بدون نفت فلج خواهد شد به نقل از (robloxs.ir - رابلاکس)

اقتصاد جهان بدون نفت فلج خواهد شد به نقل از (robloxs.ir - رابلاکس).


اقتصاد جهان بدون نفت فلج خواهد شد ، ۱۴۰۳،ارسال تهران-کرج ۱روزه ،لیست قیمت

ویدئو آموزشی درباره: اقتصاد جهان بدون نفت فلج خواهد شد

فروش از طریق نمایندگی ها و خرید مستقیم از کارخانه، فروش ویژه با تخفیف در سفارش های بالا .


سفارش ( اقتصاد جهان بدون نفت فلج خواهد شد )خود را از طریق واتساپ یا تماس تلفنی به کارشناسان فروش ما اعلام کنید.

طبق بررسی تلفنی کارشناسان بازاریابی آنلاین ما ،با گرفتن استعلام قیمت از فروشگاه های اینترنتی شرکت های هم صنف و مقایسه با لیست کارخانه نتایج شگرفی حاصل شد. شاید همین باعث انگیزه ما شد تا این مطلب را در مقاله بگنجانیم. طبق بررسی کارشناسی و مقایسه ی با فهرست بها سال های ۱۴۰۰،۱۴۰۱،۱۴۰۲،۱۴۰۳ به این نتیجه رسیدیم به نسبت کیفیت ارايه شده قیمتگذاری مناسبی داشته باشیم. طبق نقد حاصله مشخص شد قیمت های ; اقتصاد جهان بدون نفت فلج خواهد شد مناسب تر از دیجی کالا، ترب، دیوار، شیپور، باسلام، ایمالز ، نیاز روز و خیلی فروشگاه های آنلاین ارائه کالای عمرانی ساختمانی ، صنعتی اینترنتی دیگر می باشد.

برآورد و محاسبه هزینه | ; اقتصاد جهان بدون نفت فلج خواهد شد

این محصول در بازه‌های قیمتی مختلفی هستند و تنوع زیادی دارند. تفاوت قیمت به دلایل زیادی ایجاد می‌شود. قطعات و مواد به کاررفته در محصول، برند سازنده، امکانات و ویژگی‌های کالا و نوع آن از عوامل تاثیرگذار در قیمت هستند.

هیثم الغیص، دبیرکل اوپک، در گفت‌وگو با ایندیپندنت عربی، ضمن تاکید بر اهمیت تصمیمات این سازمان در ثبات صنعت جهانی نفت، گفت که مجامع بین‌المللی برای کاهش نوسانات بازار و افزایش

تعادل به اوپک یاری رسانده‌اند و نقش سازنده آن در رشد اقتصاد جهانی را ستوده‌اند.

دبیرکل اوپک گفت: «پس از شیوع همه‌گیری کرونا که به تعطیلی‌های عمومی و کاهش سفر و فعالیت‌های حمل‌ونقل جهانی منجر شد و تقاضای جهانی انرژی و نفت را به‌شدت کاهش داد، اوپک و شرکای آن با امضای توافقنامه «اعلامیه همکاری مشترک» (اوپک پلاس)، گام‌های موثری برای مقابله با چالش‌های ناشی از همه‌گیری کرونا برداشتند. در آن زمان، کشورهای عضو اوپک به توافقی تاریخی و منحصربه‌فرد دست یافتند که هدفش کاهش تولید نفت به میزان رکورد ده درصد از عرضه جهانی نفت بود.»

الغیض در پاسخ به سوالی درباره عوامل اساسی موثر بر نفت، گفت: «بازار نفت بازاری مهم برای عرضه کالایی حیاتی است که اقتصاد جهانی بر آن استوار است و زندگی همه مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد».

او افزود: «هرچند بازار نفت تحت تاثیر عوامل متعددی مانند تحولات ژئوپلیتیکی است، اما مطالعات اوپک اغلب بر پایه‌های بازار، مانند عرضه و تقاضا و سایر عوامل تاثیرگذار مهم، متمرکز است که عمده‌ترین آن‌ها شاخص‌های اقتصاد جهانی مانند نرخ رشد و در دسترس بودن سرمایه‌گذاری‌ برای اطمینان از منظم بودن عرضه‌های مورد نیاز جهانی است.»

الغیص گفت: «انتظار می‌رود اقتصاد جهانی رشد بیشتری داشته باشد و اوپک بر این باور است که رشد اقتصادی در سال جاری به ۲.۸ درصد رسیده است و در سال ۲۰۲۵ تا ۲.۹ درصد افزایش خواهد یافت. همچنان اقتصادهای بزرگ خارج از سازمان همکاری اقتصادی و توسعه مانند چین و هند در کنار کشورهای در حال توسعه آسیایی شتاب رشد اقتصادی را حفظ خواهند کرد.»

دبیرکل اوپک افزود: «انتظار می‌رود تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۴ حدود ۲.۲ میلیون بشکه در روز افزایش یابد و مصرف جهانی نفت را به ۱۰۴.۵ میلیون بشکه در روز برساند. اوپک انتظار دارد در سال ۲۰۲۵، علاوه بر بهبود عملکرد بسیاری از بخش‌ها مانند تولید، ساخت‌وساز و کشاورزی، رشد تقاضای جهانی برای نفت حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز باشد.»

الغیص در پاسخ به این دو پرسش که خروج آنگولا و پیوستن برزیل به ائتلاف اوپک پلاس چه تاثیری به دنبال خواهد داشت و کشورهایی که اوپک در حال حاضر برای پیوستن به منشور همکاری مشترک با آن‌ها رایزنی می‌کند کدامند، گفت: «اوپک از سال ۱۹۶۰، که پنج کشور تولیدکننده نفت (ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی و ونزوئلا) آن را بنا نهادند، همچنان به جذب بسیاری از کشورهای تولیدکننده نفت، که چشم‌انداز مشابهی دارند و مهم‌ترین هدف آن‌ها تلاش برای ایجاد هماهنگی بین کشورهای عضو برای حمایت از ثبات بازارهای جهانی نفت است، ادامه می‌دهد. در نتیجه این تلاش‌ها تعداد اعضای سازمان اوپک اکنون به ۱۲ کشور رسیده است.»

الغیص گفت: «در ژوئیه ۲۰۱۹، کشورهای اوپک و شرکای غیراوپکی‌شان منشور دائمی همکاری تصویب کردند که اخیرا جمهوری فدرال برزیل هم به آن ملحق شده است.»

درمورد چالش کمبود سرمایه‌گذاری در بخش نفت، الغیص گفت: «عمده‌ترین عاملی که باعث کمبود شدید سرمایه‌گذاری در بخش نفت شد، فراخوان‌های مکرر مبتنی بر اندیشه‌های غیرواقعی درمورد استفاده از نفت و به بهانه حفظ محیط‌زیست بود که در همه جا سردرگمی و وحشت ایجاد کرد. الغیص خاطرنشان کرد که اوپک معتقد است که صنعت نفت تا سال ۲۰۴۵ به حدود ۱۴ تریلیون دلار نیاز دارد؛ بخش اکتشاف و استخراج به ۱۱.۱ تریلیون دلار، بخش پالایش و تولید ۱.۷ تریلیون دلار و بخش حمل‌ونقل و بازاریابی ۱.۲تریلیون دلار نیاز دارد.»

دبیرکل اوپک گفت: «با توجه به رشد جمعیت جهان، که احتمالا تا سال ۲۰۴۵ به حدود ۹.۵ میلیارد نفر برسد، نیاز جهان به انرژی پیوسته در حال افزایش خواهد بود. البته نرخ افزایش تقاضا تا سال ۲۰۴۵ حدود ۲۳ درصد برآورد می‌شود، به‌ویژه اینکه نفت حدود ۳۱ درصد از انرژی مورد استفاده جهان را تشکیل می‌دهد.»

الغیص گفت: «اوپک انتظار دارد تقاضای جهانی نفت تا سال ۲۰۴۵ به ۱۱۶ میلیون بشکه در روز برسد. همچنین، این سازمان در سناریوی دیگری پیش‌بینی می‌کند که تقاضای جهانی برای نفت تا سال ۲۰۴۵ به ۱۲۰ میلیون بشکه در روز افزایش یابد.»

دبیرکل اوپک در پاسخ به این پرسش که در صورت حذف نفت، اقتصاد جهان با چه چالش‌هایی روبه‌رو خواهد شد، گفت: «هیچ‌کس نمی‌تواند در نقش نفت و تاثیرات مثبت و سازنده آن بر اقتصاد جهانی، توسعه بشریت و پیشرفت‌های متعددی که بشر در عرصه‌های مختلف به آن‌ دست یافته است، شک کند. بنابراین، در هیچ شرایطی نمی‌توان از نفت بی‌نیاز شد. به همین دلیل، سازمان اوپک برای آگاهی‌بخشی درباره اهمیت نفت در زندگی بشر تلاش‌های بسیاری کرده است و پیوسته سعی می‌کند ادعاهای بی‌اساسی را که به‌دلیل حفاظت از محیط‌زیست درمورد نفت و لزوم توقف استفاده از آن مطرح می‌شود رد کند. اوپک برای آگاهی‌بخشی درباره اهمیت نفت ویدئوها، توییت‌ها و پیام‌های بسیاری را به زبان‌های مختلف ازجمله انگلیسی، عربی، فارسی، آلمانی، ژاپنی، هندی، چینی و غیره منتشر می‌کند.»

دبیرکل اوپک گفت: «نفت افزون بر کاربردهای متعدد در زمینه‌های مختلف زندگی بشر در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر نیز نقش مهم و حیاتی دارد، زیرا از نفت در ساخت توربین‌های بادی، پنل‌های خورشیدی و باتری‌های لیتیوم خودروهای الکتریکی استفاده می‌شود. علاوه برآن، در نبود نفت جهان قادر نخواهد بود مواد بهداشتی مورد نیاز مانند صابون و خمیردندان را تولید کند، زیرا نفت بخش مهمی از مواد تشکیل‌دهنده این تولیدات است.»

الغیص گفت: «در صورت توقف استفاده از نفت، میلیون‌ها نفر شغل خود را از دست می‌دهند و درآمدهای مالیاتی کشورهایی که بر تولید نفت و فروش مشتقات آن مالیات وضع می‌کنند کاهش می‌یابد. بخش صنعتی در همه جا به‌شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد و کاهش رشد اقتصاد جهانی به بحران فقر در سراسر جهان دامن می‌زند. در یکی از گزارش‌های اخیر سازمان ملل آمده است که اگر استفاده از نفت متوقف شود بیش از ۶۷۵ میلیون نفر در جهان به برق دسترسی نخواهد داشت و حدود ۲.۳ میلیارد نفر با بحران شدید سوخت مواجه خواهند شد.»

نظرات (0)
نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد
دیدگاه خود را بیان کنید
Posting as Guest
×
Suggested Locations

 

سوالات متداول

در این بخش سوالاتی که به صورت روزانه پرسیده می شود پاسخ داده شده.


در مورد اقتصاد جهان بدون نفت فلج خواهد شد با کد تخفبف (hash-663148d32e7f9) چه می دانید؟

فروشگاه محصولات ساختمانی مجموعه ای از نخبگان علمی و صنعتی هست که با هدف معرفی محصولات برتر صنایع, با هدف «رونق تولید» (به طور رایگان) می باشد.


فروش ویژه و استثنایی محصولات تا پایان سال ۱۴۰۳ معادل ۲۰۲۴ میلادی

وارد وب سایت شوید و از آخرین پیشنهاد ویژه قیمت محصولات با خبر شوید.


ارسال سریع و آسان سفارشات به سراسر ایران

فروشگاه محصولات ساختمانی برترین معرف محصولات مرغوب و با تضمین کیفیت و گارانتی و حمل بار تا مقصد .


⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️
منابع
  1. " اقتصاد جهان بدون نفت فلج خواهد شد " .